2010. december 12., vasárnap

Tejszínes gesztenyetorta

Így karácsony tájékán előkerülnek a gesztenyés ételek-desszertek.
Nagyon örültem mikor jött a felkérés erre a tejszínes gesztenyetortára, mert legalább kipróbálhattam azt a finom gesztenyekrém receptet amelyet felfedeztem nemrégiben. Maga a krém nagyon egyszerű-de nagyszerű. Nem túl édes, nem tömény...........szóval pont megfelelő minden tekintetben a tortához.


A mennyiség itt egy 23 cm karikában sütött piskóta között van, de épp elegendő lenne egy 26 cm piskótához is, mivel maradt is így belőle.

Tejszínes gesztenyekrém

Hozzávalók:
5 dl tej,
3 nagy tojás sárgája (ha kisebbek akkor 4),
15 dkg cukor,
1 ek. liszt (nekem kettőt is felvett, hogy elég sűrű legyen),
25 dkg gesztenyemassza,
3 cl rum (vagy aroma),
3 dl tejszín,
2 kk. zselatin( én elhagytam, elég sűrű volt a liszttől is)

Elkészítése:
A tejet feltesszük forrni, addig a tojások sárgáját a cukorral és a liszttel kikeverjük. Ha forr a tej lassan a tojásos masszát hozzákeverjük, és folytonos keverés mellett sűrűre főzzük. Még melegen hozzákeverjük a rumot és a gesztenyemasszát is. Kihűtjük.
Ha nem elég sűrű a masszánk akkor a 2kk. zselatint annyi vízzel oldjuk fel ami ellepi, mikróban felolvasztjuk, kissé visszahűtjük és úgy adjuk a masszához.
A 3 dl tejszínt felverjük és a kihűlt gesztenyés masszához dolgozzuk, és máris tölthetjük a tortába.



9 megjegyzés:

Ditta írta...

Juci!

Nagyon szép lett,guszta a tortád!

PiciJuci írta...

Igyekszem:)
De sem panaszkodhatsz a Tiéidre ám.

Ditta írta...

Köszi én is igyekszem:-)

Névtelen írta...

Halihó. :) Kérdésem lenne.. Nem fő meg a tojássárgája ha beletesszük a forrásban lévő tejbe? A másik kérdés pedig az, hogy érzik rajta rendesen a gesztenye íz? :) Köszönöm a választ, előre is :)

PiciJuci írta...

Kedves Névtelen, nem, nem fő meg a tojás sárgája a tejben. De ha bizonytalan vagy magadban akkor gőz fölött készítsd, így biztosan nem égeted le. a gesztenye íze pedig maximális érződik. Remélem sikerrel jársz, jó sütést.

Névtelen írta...

Szia. Érdeklődnék hogy egy 26 cm-es formához hány tojásból süssem a piskótát? Kakaós legyen vagy sima? Leírnád a receptet? :-)Te hány felé vágtad a lapot ennyi krémhez? Szülinapra készülne és elég messze lesz szállítva..elég kemény a krém...kibírja az utat? Köszi a választ. Edit.

Névtelen írta...

Szia. Elfelejtettem a legfontosabbat. Olyan tortát szeretnék amibe bőven van krém de csak 26-os formám van. Mennyire krémes ez a torta?

PiciJuci írta...

Kedves Névtelen Érdeklődő! Ehhez a tortához sima piskótát süss, és természetesen 3 lapba vágva töltsd be. Nem tudom te milyen piskótát használsz, a tojás száma a fajtájától függ. A receptek aloldalon találsz 2 félét is. Én a Kiskukta féle piskótát sütöm régóta, nekem jobban Ízlik és nem szárad ki. Mint írtam is a krém elég bőven volt elég az egy mérettel kisebb tortához, tehát ha 26 cm-ben sütsz elég lesz ez az adag is. Ha jó masszív krémet szeretnél akkor tegyél bele 2 ek. lisztet.és figyelj oda arra, hogy jó kemény legyen a tejszín mikor felvered. Érdemes egy éjszakát búra alatt dermeszteni és akkor bírni fogja az utat. Jó sütést neked!

PiciJuci írta...

Kérlek látogass el az új oldalamra, mivel itt befejeztem a blog írását......és a http://www.picijuci.com/ oldalon folytatom tovább. Természetesen a régi recepteket ott is megtalálod.

Megjegyzés küldése

A legnépszerűbbek az elmúlt 7 napban

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Premium Wordpress Themes | More Trick | IVY Themes